De Haven

Hengsportvereniging T.O.G. Annen heeft een eigen viswater. Dit viswater is de voormalige haven van Annen, en wij noemen het dan ook de ,,HAVEN,,. In vroegere tijden was de Haven een belangrijke havenplaats voor de aanvoer via de Annerwijk vanaf Annerveenschekanaal voor turf vanaf de veenkolonieén, maar ook de afvoer van de aardappels en bieten van de boeren uit de hele omgeving van Annen vond hier plaats en werden dan verder per schip naar de betreffende fabrieken afgevoerd. In dit water hebben dan ook veel van onze oudere vissers kennis gemaakt met hun hobby, nu hengelsport genaamd. Door de latere ruilverkaveling is de annerwijk gedeeltelijk gedempt, en is er een afvoersloot van over gebleven, maar de Haven is grotendeels blijven bestaan. In 2000 is aan de noord en westzijde is kade vervangen. De visstand is goed te noemen en door de bos groei rondom kan men er heerlijk vertoeven. Zeker een trekpleister voor onze jeugd, wij noemen het ook wel de kweekvijver voor onze jeugd. Ook buurtverenigingen houden hier voor de jeugd wedstrijden met onze toestemming, uiteraard kunnen onze leden hier vrij vissen, niet leden kunnen een vergunning/lidmaatschap kopen( in het bezit van een vispas),bij onze ledenadministrateur.